7 października obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Na uczniów czekały liczne niespodzianki w postaci zakodowanych zadań, gier. Tak się składa, że w październiku obchodzimy również Code Week. Z tego względu oba święta połączyliśmy.


Trzecioklasiści z Sieroniowic zmagali się z zadaniami, które były zakodowane. W klasie urządziliśmy pokój zagadek. Na początek uczniowie rozwiązywali zadania z treścią, które umieszczone były na 12 stacjach. Następnie kolorowali wskazane pola na kratownicy, by uzyskać jedną z trzech cyfr potrzebną do otwarcia skrzynki. Następne zadanie ukazało się dzieciom po zamalowaniu kartek farbami. Po jego wykonaniu każda grupa zdobyła drugą cyfrę do szyfru. Zadanie trzecie trzeba było odczytać "pod światło". Wymagało znajomości zapisu liczb za pomocą znaków rzymskich. Grupa Amelki, Nel, Franka i Igora jako pierwsza rozwiązała wszystkie zadania i otworzyła ukryty w skrzynce skarb. Czwartoklasiści pracowali dzisiaj z superbohaterami z bajek, których odkodowali na kartach pracy. Następnie rozwiązywali logiczne zadania zapisane w postaci kodów QR. Piątoklasiści poza tabliczką mnożenia utrwalali na dzisiejszej lekcji cechy  podzielności liczb przez 2, 3, 4 i 5. Odczytując iloczyny zapisane w postaci kodów QR uzupełniali odpowiednie pola "Matematycznej gąsienicy". Na zakończenie graliśmy w grę "Cztery w rzędzie". Od tej gry swoją lekcję rozpoczęli uczniowie klasy 6. W ten sposób wykazali się znajomością tabliczki mnożenia. Następnie rozwiązywali zadania z treścią ukryte w kodach QR. Dzisiejsze zajęcia poza utrwaleniem tabliczki mnożenia wymagały od dzieci współpracy.