Piątek 10 marca był pierwszym dniem matematycznych zmagań dzieci.


W sieroniowickiej szkole uczniowie wykonywali różne zadania. Pierwszoklasiści uzupełniali karty pracy związane z kodowaniem, uzupełniali karty z działaniami wskazując poprawny wynik przy użyciu klamerek. Układali matematyczne puzzle. Uczniowie klas 2 i 3 pracowali metodą stacyjną. Na każdej stacji mieli inne zadanie do wykonania. Rozpoczęliśmy od ćwiczeń w uważnym słuchaniu. Na podstawie opisu uczniowie wskazywali odpowiednie stacje zadaniowe. Każda grupa po wykonaniu jednego zadania przystępowała do wykonania kolejnego. Uczniowie ważyli warzywa i owoce oraz porządkowali je według wagi. Liczyli, ile sześciennych klocków wykorzystają do budowli z kartki, układali sudoku, rozwiązywali  zagadki logiczne, układali według wzoru różne matematyczne obrazki. Zgodnie z opisem i ze zgromadzonych materiałów budowali  bryły, zaznaczali układy figur na geoplanach. Układali obrazy symetryczne. Oglądali różne bryły przez specjalne okulary.

W Jaryszowie czwartoklasiści podjęli próbę wykonania matematycznych  oplatanek i całkiem dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Szóstoklasiści zmagali się natomiast z matematycznymi krzyżówkami.