Wesołych Świąt!
W środę 27 marca klasa pierwsza pod kierunkiem p.Ilony Morawiec –Konieczny zaprosiła nas na apel z okazji Świąt Wielkanocnych. Piękny wystrój sali i występujących, piosenki i wierszyki pomogły nam wczuć się w atmosferę zbliżających się dni. Prowadząca przypominała o znaczeniu i zwyczajach dni świątecznych, dzieci prezentowały je przy pomocy tekstów i rekwizytów. Na koniec występu chłopcy tradycyjnie polali dziewczynki wodą dla zdrowia, urody i powodzenia.
Wszystkich uczniów odwiedził też Zajączek Wielkanocny, który rozdawał jajka niespodzianki zakupione z procentu od oszczędności w SKO.
Pani Dyrektor złożyła wszystkim życzenia spokojnych, radosnych, dobrych Świąt Wielkanocnych, a rodzice klasy pierwszej zaprosili dodatkowo do słodkiego kącika w stołówce szkolnej.


 

21 marca powitaliśmy wiosnę, która nam rozdała liściki z wesołą wróżbą. Następnie uczniowie brali udział w warsztatach pszczelarskich prowadzonych przez właścicieli Pasieki "Gucio" z Niezdrowic. Mieli okazję poznać życie pszczół w ulu i ich pracę oraz pracę pszczelarza. Dowiedzieli się, jakie produkty mamy dzięki pracy tych owadów i jak są one pozyskiwane. Na zakończenie dzieci mierzyły nakrycia głowy pszczelarza oraz otrzymały pamiątkowe dyplomy i słoiczki miodu. Realizując zadania w ramach  projektów edukacyjnych wykonano poidełka dla owadów oraz posadzono kwiaty. Zaprojektowano plakietki "Jestem przyjacielem przyrody". Podczas wspólnego działania powstały również ciekawe budowle z mini wafli. Chętne osoby zmierzyły się z rozwiązywaniem zagadek w grach Smart Games. Udaliśmy się również na wiosenny spacer.

 

 Dzień Liczby Pi kojarzy się z kołami i okręgami. Nasi uczniowie próbowali samodzielnie ją odkryć. Odrysowywali "okrągłe" przedmioty na kartkach, wycinali narysowane kształty (koła), a następnie za pomocą sznurka i linijki lub metra krawieckiego mierzyli ich obwód. Po złożeniu kół na pół mierzyli ich średnicę. To wystarczyło, by obliczyć przybliżenie liczby Pi. Z wyciętych kół dzieci wykonały kolorowe motyle i wykorzystały tu symetrię. Na rozwinięciu liczby Pi do 400 miejsc po przecinku uczniowie doskonalili swoje umiejętności obliczania sumy trzech liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Były również rebusy z Pi i szukanie wyrazów z cząstką pi w różnych miejscach w wyrazie. Każdy miał okazję wykazać się swoimi umiejętnościami.

 

Środa w matematycznym tygodniu upłynęła pod znakiem obserwacji pogody. To wszystko za sprawą realizacji kolejnego modułu "Matematyka w prognozie pogody"  z projektu edukacyjnego Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki. Tym razem dzieci odczytywały temperaturę powietrza na podwórku i w klasie oraz obliczały różnicę między nimi. Ustalały, jakie symbole będą używali podczas prowadzenia tygodniowego kalendarza pogody. Drugoklasiści wykonali deszczomierz oraz wiatromierz. Wszyscy zdobyli kolejną naklejkę, którą umieścili w Legitymacji Matematyka.

 

12 marca obchodziliśmy Dzień Matematyki, a dwa dni później Dzień Liczby Pi. Była to doskonała okazja, by uczniowie klas IV-VI wykazali się zdobytymi do tej pory wiadomościami i wykorzystali je podczas zajęć. Czwartoklasiści wykonali kolorowe napisy wykorzystując symetrię oraz utrwalali wiadomości o figurach i skali wykonując różne zadania na szkolnym podwórku. Piątoklasiści wcielili się w rolę detektywów by zdobyć informacje o osobie, która zabrała hamburgera Tymonowi. Były również zadania o przygodach PieskaPi.

 

/galeria/2023_2024/MATEMATYCZNE_SWIETA/