Przedszkolaki z Jaryszowa i z Sieroniowic biorą udział  w  cyklicznych zajęciach "Cyfrowa podróż". Podczas realizacji modułu 4 dzieci uczyły się tworzyć kody QR i wykonały domino z okazji Dnia Babci i Dziadka. Generowały również obrazy z figur geometrycznych.


 

Aby wykonać to zadanie dzieci wybierały z menu  różne figury - decydowały o ich ilości i wielkości i generowały z nich losowy obraz. Po tej operacji w odpowiedniej kolejności pojawiały się na ekranie wskazane kształty tworząc obraz. Następnie dzieci mówiły, z czym powstały w ten sposób obraz im się kojarzy.Taka "magia" bardzo się dzieciom podobała i pozwoliła na pobudzenie ich kreatywnego myślenia, wyobraźni oraz wsparła ich kompetencje cyfrowe.

Piąta "Cyfrowa podróż z Avatarem" to praca z programem Voki. Pozwala on stworzyć własnego avatara, któremu można m.in.: zmienić cechy wyglądu, zmienić głos, dodać tekst, który ma wypowiedzieć.

 

 Piątek 10 marca był pierwszym dniem matematycznych zmagań dzieci.


W sieroniowickiej szkole uczniowie wykonywali różne zadania. Pierwszoklasiści uzupełniali karty pracy związane z kodowaniem, uzupełniali karty z działaniami wskazując poprawny wynik przy użyciu klamerek. Układali matematyczne puzzle. Uczniowie klas 2 i 3 pracowali metodą stacyjną. Na każdej stacji mieli inne zadanie do wykonania. Rozpoczęliśmy od ćwiczeń w uważnym słuchaniu. Na podstawie opisu uczniowie wskazywali odpowiednie stacje zadaniowe. Każda grupa po wykonaniu jednego zadania przystępowała do wykonania kolejnego. Uczniowie ważyli warzywa i owoce oraz porządkowali je według wagi. Liczyli, ile sześciennych klocków wykorzystają do budowli z kartki, układali sudoku, rozwiązywali  zagadki logiczne, układali według wzoru różne matematyczne obrazki. Zgodnie z opisem i ze zgromadzonych materiałów budowali  bryły, zaznaczali układy figur na geoplanach. Układali obrazy symetryczne. Oglądali różne bryły przez specjalne okulary.

W Jaryszowie czwartoklasiści podjęli próbę wykonania matematycznych  oplatanek i całkiem dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Szóstoklasiści zmagali się natomiast z matematycznymi krzyżówkami.

 

 

Dzień Kobiet to doskonała okazja, by poznać sylwetki słynnych Polek. Podczas zajęć przyjrzeliśmy się głównie dokonaniom Marii Skłodowskiej - Curie.


Czytaliśmy fragmenty lektury "Mania - dziewczyna inna niż wszystkie" Julity Grodek. Postanowiliśmy również otworzyć klasowe eksperymentarium. Wykorzystując produkty spożywcze udało nam się uwięzić bąbelki powietrza w szklance, sprowokować wypłynięcie piany ze szklanki. Spowodowaliśmy również, że balon sam wypełnił się gazem. Obserwacja zachodzących procesów wszystkich bardzo zainteresowała i wzbudziła żywe dyskusje wśród uczestników zajęć. Uczniowie kolejny raz mieli okazję samodzielnie zanotować przebieg doświadczenia i wypływające wnioski. Podczas zajęć dzieci dokumentowały swoje poczynania wykorzystując aparat zakupiony w ramach programu "Laboratoria Przyszłości".

 

 

8 marca we wszystkich naszych placówkach świętowaliśmy Dzień Kobiet. W najmłodszej grupie przedszkolaczków dziewczynki otrzymały korony, a chłopcy zaśpiewali "Sto lat" i  wręczyli prezenty oraz kwiaty. Później były różne zabawy np.: " Pokaz Mody ", Tańce,  a na koniec słodki poczęstunek. W grupach starszych i w szkołach dziewczynki również usłyszały "Sto lat". Otrzymały również drobne upominki. Dziewczyny z klasy pierwszej brały udział w pokazie mody.
Uczniowie klasy drugiej w ramach edukacji zdrowotnej zrobili świeżo wyciskany sok warzywno-owocowy, którzy chłopcy rozdawali swoim koleżankom oraz Paniom, na zdrowie!

Chłopcy z III klasy w Jaryszowie odśpiewali dziewczynkom tradycyjne ,,Sto lat’’, wręczyli laurki i tulipany oraz wspólnie namalowali dla nich na tablicy piękny bukiet kwiatów.

Oprócz tego każda klasa miała za zadanie wykonać plakat o kobiecie, która zmieniła świat.

02.03.23r.  Maluszki zapoznawały się z pierwszymi oznakami wiosny i uczyły się nazw narzędzi ogrodniczych. Dzieci sadziły cebulki kwiatów oraz dymkę, a także siały pomidorki i kwiatki. Nauczyły się również, co jest potrzebne roślinkom do życia.W ten sposób zostali Małymi Ogrodnikami.