ŚWIATOWY DZIEŃ MOKRADEŁ.
- Szczegóły
2 lutego będzie Światowy Dzień Mokradeł. W tym roku odbędzie się on pod hasłem "Działania na mokradłach dla ludzi i przyrody ". "Tegoroczne hasło podkreśla znaczenie działań mających na celu ochronę i zrównoważone użytkowanie terenów podmokłych dla zapewnienia dobrobytu ludzi i dobrego stanu środowiska. W centrum uwagi tegorocznej kampanii jest pilne wezwanie do działania poprzez mądre zarządzanie terenami podmokłymi i korzystanie z nich w sposób zrównoważony, a także przywracanie utraconych i zdegradowanych terenów podmokłych w celu zwiększenia bioróżnorodności.".
ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY.
- Szczegóły
U nas w szkole nikt się nie nudzi.Dzisiaj klasa piąta na lekcji języka niemieckiego przygotowała smaczne i kolorowe śniadanie.Każda grupa przygotowała pyszne przekąski. Wszyscy świetnie się bawili.
800 KARTEK NA 800 LAT UJAZDU.
- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy do udziału w akcji 800 kartek na 800 lat Ujazdu.
https://pspujazd.pl/index.php/800-lat-ujazdu/800-kartek-na-800-lat-ujazdu
800 KILOMETRÓW NA 800 LAT UJAZDU - DOŁĄCZ DO WYZWANIA.
- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy do udziału w wyzwaniu 800 kilometrów na 800 lat Ujazdu.
http://ujazd.pl/4972/800-km-na-800-lat-ujazdu-dolacz-do-wyzwania.html
LEKTURKI SPOD CHMURKI - PODRÓŻE PO EUROPIE.
- Szczegóły
"Podróże po Europie" to drugi moduł realizowanej w szkole innowacji "Lekturki spod chmurki". Tym razem trzecioklasiści poznają Włochy razem z psem Lampo, bohaterem lektury "O psie, który jeździł koleją".
Uczniowie podzieleni na zespoły wykonywali różne zadania związane z przeczytaną samodzielnie książką. Wszystkie zadania zostały zapisane na "kościach". Dzieci decydowały o kolejności ich wykonania. Każde poprawnie wykonane zadanie przez grupę było nagradzane elementami potrzebnymi do wykonania akwarium. Poza wykonaniem metryczki lektury dzieci układały plan wydarzeń, przekształcały zdania, wyszukiwały wskazane fragmenty w lekturze, pisały ogłoszenie oraz opis psa, zaznaczały na mapie Włoch miejsca związane z lekturą, obliczały ilość kilometrów, jaką Lampo przebywał w ciągu dnia i tygodnia. Wspólnie zbudowaliśmy makietę stacji kolejowej w Marittimie i Piombino. Graliśmy w grę związaną z lekturą "Ja mam. kto ma?", utrwalaliśmy tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100 "budując" z kart najdłuższego psa. Poznaliśmy również inne bohaterskie psy, których czyny zostały opisane w literaturze dla dzieci. Wszyscy zgodnie pracowali, by razem osiągnąć sukces.