WYNIKI KONKURSU NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PISANKĘ

Jak co roku w naszej szkole odbył się  konkurs zdobienia pisanek. Tym razem przystąpiło do niego wyjątkowo wielu uczniów, którzy wykonali piękne i niezwykle pomysłowe prace. Wszystkie zasługują na nagrodę, ale jak                w każdym konkursie przyznawane są miejsca.
W KATEGORII KLAS I –III
miejsce I zajęli:
Jakub Moczek z kl.I
Laura Bryłka z kl.I
Zofia Rekus z kl.III
Martyna Szmielew z kl.III
Filip Biernat z kl.I
Agata Sładek z kl.II
Zuzanna Gisman z kl.III

Drugie miejsce:
Magdalena Biłobran z kl.I
Franciszek Rekus z kl.I
Zofia Sotor z kl.II
Joanna Urbańczyk z kl.II
Hanna Osadnik  z kl.I

Miejsce trzecie:
Michał Ogaza z kl.III
Jakub Palm z kl.I
Julia Piotrowska z kl.II
Aleksander Żyła z kl. I 
Pola Wojcik z kl.III
Hanna Horwatt z kl.I
Laura Zurek z kl.II
Fabian Lipok  z kl.I
Maria  Świerk z kl.I
Alina Rybak z kl.II
Michał Sprancel z kl.I

W KATEGORII KLAS IV-VI

Miejsce  pierwsze zajęli:
Radosław Cyris z kl.V
Julia Sładek z kl.V
Nadia Lipok z kl.V
Vanessa Zicher z kl.VI

Miejsce drugie:
Emilia Moskała z kl.VI
Vivien Wojcik z kl.VI
Igor Michalski z kl.IV
Rafał Juraszek z kl.VI
Julia Białdyga z kl.IV
Karolina Heide z kl.IV
Michał Nocoń z kl.IV
Magdalena Heide z kl.IV
Anna Ruda  z kl.IV
Marta Sładek z kl.VI
Milena Kulik z kl.IV

Miejsce trzecie:
Mateusz Bieniek z kl.IV
Artem Laba z kl.V
Wiktoria  Świerk z kl.IV
Jakub Osadnik z kl.IV
Nel Pierończyk z kl.IV
Karol Sładek z kl.IV
Kevin Gisman z kl.V
Karolina Szopa z kl.V

Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni  przyborami plastycznymi lub ozdobami świątecznymi ufundowanymi z zysków SKO.
Młodym artystom serdecznie gratulujemy talentu, pomysłowości i zapału oraz życzymy  sukcesów w innych konkursach!☺️👍🐥😊🐰


Wesołych Świąt!
W środę 27 marca klasa pierwsza pod kierunkiem p.Ilony Morawiec –Konieczny zaprosiła nas na apel z okazji Świąt Wielkanocnych. Piękny wystrój sali i występujących, piosenki i wierszyki pomogły nam wczuć się w atmosferę zbliżających się dni. Prowadząca przypominała o znaczeniu i zwyczajach dni świątecznych, dzieci prezentowały je przy pomocy tekstów i rekwizytów. Na koniec występu chłopcy tradycyjnie polali dziewczynki wodą dla zdrowia, urody i powodzenia.
Wszystkich uczniów odwiedził też Zajączek Wielkanocny, który rozdawał jajka niespodzianki zakupione z procentu od oszczędności w SKO.
Pani Dyrektor złożyła wszystkim życzenia spokojnych, radosnych, dobrych Świąt Wielkanocnych, a rodzice klasy pierwszej zaprosili dodatkowo do słodkiego kącika w stołówce szkolnej.


 

21 marca powitaliśmy wiosnę, która nam rozdała liściki z wesołą wróżbą. Następnie uczniowie brali udział w warsztatach pszczelarskich prowadzonych przez właścicieli Pasieki "Gucio" z Niezdrowic. Mieli okazję poznać życie pszczół w ulu i ich pracę oraz pracę pszczelarza. Dowiedzieli się, jakie produkty mamy dzięki pracy tych owadów i jak są one pozyskiwane. Na zakończenie dzieci mierzyły nakrycia głowy pszczelarza oraz otrzymały pamiątkowe dyplomy i słoiczki miodu. Realizując zadania w ramach  projektów edukacyjnych wykonano poidełka dla owadów oraz posadzono kwiaty. Zaprojektowano plakietki "Jestem przyjacielem przyrody". Podczas wspólnego działania powstały również ciekawe budowle z mini wafli. Chętne osoby zmierzyły się z rozwiązywaniem zagadek w grach Smart Games. Udaliśmy się również na wiosenny spacer.

 

 Dzień Liczby Pi kojarzy się z kołami i okręgami. Nasi uczniowie próbowali samodzielnie ją odkryć. Odrysowywali "okrągłe" przedmioty na kartkach, wycinali narysowane kształty (koła), a następnie za pomocą sznurka i linijki lub metra krawieckiego mierzyli ich obwód. Po złożeniu kół na pół mierzyli ich średnicę. To wystarczyło, by obliczyć przybliżenie liczby Pi. Z wyciętych kół dzieci wykonały kolorowe motyle i wykorzystały tu symetrię. Na rozwinięciu liczby Pi do 400 miejsc po przecinku uczniowie doskonalili swoje umiejętności obliczania sumy trzech liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Były również rebusy z Pi i szukanie wyrazów z cząstką pi w różnych miejscach w wyrazie. Każdy miał okazję wykazać się swoimi umiejętnościami.

 

Środa w matematycznym tygodniu upłynęła pod znakiem obserwacji pogody. To wszystko za sprawą realizacji kolejnego modułu "Matematyka w prognozie pogody"  z projektu edukacyjnego Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki. Tym razem dzieci odczytywały temperaturę powietrza na podwórku i w klasie oraz obliczały różnicę między nimi. Ustalały, jakie symbole będą używali podczas prowadzenia tygodniowego kalendarza pogody. Drugoklasiści wykonali deszczomierz oraz wiatromierz. Wszyscy zdobyli kolejną naklejkę, którą umieścili w Legitymacji Matematyka.