13.03.2023r. w PSP w Jaryszowie odbył się szkolny konkurs recytatorski z języka niemieckiego „Młodzież recytuje poezję”. I miejsce zdobyła Paulina Palm uczennica klasy czwartej.II miejsce zajęła Vanessa Zicher uczennica klasy piątej. Na III miejscu uplasowała się Kinga Hajduk uczennica klasy szóstej. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy, a zwycięzcom życzymy dalszych sukcesów na wyższych etapach konkursu.

 

W minionym tygodniu klasa 2 zagłębiła się w tajniki teatru, poznała jego historię oraz ustaliła na czym polega jego magia. Poznali rodzaje teatrów oraz sprzęty teatralne. Następnie poznając rodzaje lalek teatralnych wpadli na pomysł, żeby jedną z lalek wykonać i przygotować małe przedstawienie dla młodszej klasy, co okazało się być świetnym pomysłem!


 

Uczniowie naszej szkoły biorą liczny udział w wielu konkursach plastycznych od szczebla szkolnego po krajowy, pokazując  tym samym talent artystyczny. Ich prace są zawsze bardzo ciekawe,  oryginalne i starannie wykonane. Przed feriami zimowymi dziesięcioro uczniów ze szkoły w Jaryszowie wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt. ,,Mój pałac marzeń’’.  Każdy                     z uczestników za udział w konkursie otrzymał od organizatora, którym był  ,,Historyczny Park Rozrywki’’ w Gorlicach pamiątkowy dyplom. Wszystkie piękne prace  uczestników  prezentujemy  poniżej i gratulujemy pomysłu.


Przedszkolaki z Jaryszowa i z Sieroniowic biorą udział  w  cyklicznych zajęciach "Cyfrowa podróż". Podczas realizacji modułu 4 dzieci uczyły się tworzyć kody QR i wykonały domino z okazji Dnia Babci i Dziadka. Generowały również obrazy z figur geometrycznych.


 

Aby wykonać to zadanie dzieci wybierały z menu  różne figury - decydowały o ich ilości i wielkości i generowały z nich losowy obraz. Po tej operacji w odpowiedniej kolejności pojawiały się na ekranie wskazane kształty tworząc obraz. Następnie dzieci mówiły, z czym powstały w ten sposób obraz im się kojarzy.Taka "magia" bardzo się dzieciom podobała i pozwoliła na pobudzenie ich kreatywnego myślenia, wyobraźni oraz wsparła ich kompetencje cyfrowe.

Piąta "Cyfrowa podróż z Avatarem" to praca z programem Voki. Pozwala on stworzyć własnego avatara, któremu można m.in.: zmienić cechy wyglądu, zmienić głos, dodać tekst, który ma wypowiedzieć.

 

 Piątek 10 marca był pierwszym dniem matematycznych zmagań dzieci.


W sieroniowickiej szkole uczniowie wykonywali różne zadania. Pierwszoklasiści uzupełniali karty pracy związane z kodowaniem, uzupełniali karty z działaniami wskazując poprawny wynik przy użyciu klamerek. Układali matematyczne puzzle. Uczniowie klas 2 i 3 pracowali metodą stacyjną. Na każdej stacji mieli inne zadanie do wykonania. Rozpoczęliśmy od ćwiczeń w uważnym słuchaniu. Na podstawie opisu uczniowie wskazywali odpowiednie stacje zadaniowe. Każda grupa po wykonaniu jednego zadania przystępowała do wykonania kolejnego. Uczniowie ważyli warzywa i owoce oraz porządkowali je według wagi. Liczyli, ile sześciennych klocków wykorzystają do budowli z kartki, układali sudoku, rozwiązywali  zagadki logiczne, układali według wzoru różne matematyczne obrazki. Zgodnie z opisem i ze zgromadzonych materiałów budowali  bryły, zaznaczali układy figur na geoplanach. Układali obrazy symetryczne. Oglądali różne bryły przez specjalne okulary.

W Jaryszowie czwartoklasiści podjęli próbę wykonania matematycznych  oplatanek i całkiem dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Szóstoklasiści zmagali się natomiast z matematycznymi krzyżówkami.