Matematyka na dworcu kolejowym to drugie zajęcia realizowane w ramach projektu "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki". Tym razem zobaczymy, po co cyfry na dworcu kolejowym. Będziemy wykonywali obliczenia zegarowe. Dowiemy się gdzie szukać informacji o połączeniach kolejowych. Swoje zadania wykonali już drugoklasiści z Sieroniowic i trzecia klasa z Jaryszowa. Do końca listopada wykonają je pozostali uczestnicy projektu z klas 1-3.

 

29 i 30 listopada w naszych placówkach odbyły się andrzejki. Rozwiązując różne zadania uczniowie i przedszkolaki poznawały swój przyszły los. Wykorzystaliśmy w tym celu liczne wróżby.Wśród okrzyków radości, śmiechu dowiedzieliśmy się kim będziemy w przyszłości, jakie są nasze zalety i wady, na co mamy uważać w najbliższym czasie, kiedy spełnią się nasze marzenia. Z niecierpliwością oczekujemy na wróżb spełnienie.

 

Przyszli architekci?
Klasa piąta na lekcjach języka angielskiego realizowała projekt: „Mój dom”, w ramach którego uczniowie projektowali poszczególne pomieszczenia. Praca w małych grupkach zaowocowała powstaniem ciekawie urządzonych pokoików, kuchni, ogrodów, garaży i piwnic. Każdy uczestnik dodawał coś od siebie, ale po zestawieniu poszczególnych części okazało się, że powstały spójne projekty całych domów.
Wyposażenie i części domów były podpisane po angielsku, więc można pomyśleć o międzynarodowej karierze młodych architektów…


W ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki” uczniowie klasy 2a w Jaryszowie realizowali I moduł „ Bądź dobry dla ludzi” z bohaterami lektury „Detektyw Pozytywka” Grzegorza Kasdepke. Wcieliły się w postać detektywa i razem rozwiązywały zagadki. Odkrywały właściwości różnych płynów, rozpoznawały zapachy, ćwiczyły swoją spostrzegawczość. Wykonały plakat detektywa oraz bazę odcisków palców naszej klasy. Zaangażowały w zabawę wszystkie zmysły. Wszystko dokumentowały w lekturnikach. Na koniec zapisały kodeks detektywa, a w ramach tygodnia życzliwości zorganizowały akcję „Anioły” będąc inkognito pomocne jednej osobie z klasy. Starały się też rozwiązywać problemy młodszych kolegów i koleżanek.

 

W dniach  od 16 do 23 listopada obchodziliśmy w naszych placówkach Tydzień Życzliwości. Rozpoczął go Dzień Tolerancji. Pedagog szkolna Pani Małgorzata Włodarczyk prowadziła w klasach pogadanki związane nie tylko z tolerancją, ale również z życzliwością wobec ludzi, zwierząt i przyrody. Uczniowie wykonali plakaty.Powstały gazetki ścienne. Samorząd Szkolny w Dniu Życzliwości i Pozdrowień zorganizował akcję "Miłe słowa dla każdego". Odrywaliśmy miłe słowa, pisaliśmy liściki, które później członkowie samorządu rozdawali wśród uczniów i nauczycieli. W tym dniu założyliśmy ubrania w kolorze żółtym - słonecznym, radosnym i kojarzonym z emotkami.  Rozmawialiśmy również o prawach i obowiązkach dzieci. Uczniowie z Jaryszowa uczestniczyli również w spotkaniu z leśniczym. Wszystkie działania były realizacją zadań zawartych w Programie profilaktyczno - wychowawczym oraz w innowacji "Lekturki spod chmurki".

 

W piątek 24 listopada świętowaliśmy w naszych placówkach Dzień Pluszowego Misia. Nauczyciele przygotowali różne zadania i aktywności dla dzieci z uwzględnieniem ich możliwości. Dzieci m.in. poznały historię powstania maskotki - misia. Układały historyjki obrazkowe.Rozpoznawały najsłynniejszych misiaczków - bohaterów bajek i książek.  Wykonały paszporty dla przyniesionych do szkoły maskotek, rysowały ich portrety na zajęciach informatycznych. Nie zabrakło oczywiście znanych na całym świecie słodkich misiów w postaci żelek. Misie towarzyszyły dzieciom podczas nauki. Dzięki nim pierwszoklasiści wykonali rozkład liczby na składniki, przeliczali misie, dzielili je sprawiedliwie między sobą i wykonali wiele innych zadań z zakresu edukacji matematycznej. Wspominaliśmy również liczne akcje charytatywne, których bohaterami są pluszowe misie. Przedszkolaki z Jaryszowa poznały historię misia, poszerzyły wiadomości o niedźwiedziach,wykonały prace plastyczne. Bawiły się przy piosence o kochaniu misia. Misie były inspiracją do zabaw matematycznych.