Dzisiejsze propozycje pozostaną w kręgu książki. Maj - to miesiąc książki. Chciałabym Wam przybliżyć sylwetkę pisarza  - Grzegorza Kasdepki.

Grzegorz Kasdepke urodził się 04.05.1972 roku w Białymstoku. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Był wieloletnim redaktorem naczelnym magazynu dla dzieci „Świerszczyk”. Współpracuje z wieloma wydawnictwami. Jest laureatem wielu nagród. W 2019 roku Kapituła Orderu Uśmiechu rozpatrując złożony wniosek postanowiła dołączyć go do grona Kawalerów Orderu Uśmiechu.

Napisał wiele książek dla dzieci i młodzieży.

  • 1995: Miasteczko misiów
  • 2001: Opowiadania dla łobuzów i nie tylko cz. 1. (Książka Roku 2001, wyróżnienie w konkursie Dziecięcy Bestseller Roku 2001, Nagroda Literacka im. Kornela Makuszyńskiego)
  • 2002: Co to znaczy... 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń (Nagroda Edukacja XXI w 2003)
  • 2003: Niegrzeczniaki
  • 2003: Wakacje Potworaka
  • 2003: Dziwne przypadki bajkopisarza
  • 2004: Irwing Miś Czarodziej
  • 2004: Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu (nominacja do Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego 2004, nominacja do nagrody Bestsellerek 2003)
  • 2004: Bon czy ton: Savoir-vivre dla dzieci (Nagroda Edukacja XXI w 2004)
  • 2004: Przyjaciele (powieść)
  • 2004: Najpiękniejsze mity dla dzieci
  • 2005: Powrót Bartusia, czyli co to znaczy po raz drugi
  • 2005: Niegrzeczniaki
  • 2005: Detektyw Pozytywka
  • 2006: Nowe kłopoty detektywa Pozytywki
  • 2006: Potworak
  • 2006: Z piaskownicy w świat
  • 2007: Niesforny alfabet
  • 2007: Słodki rok Kuby i Buby
  • 2007: Warszawa jest OK!
  • 2007: Ostrożnie
  • 2007: Mam prawo
  • 2007: Pamiątki detektywa Pozytywki
  • 2007: Wielka księga detektywa Pozytywki
  • 2008: Do trzech odlicz! Zabawy matematyczne
  • 2008: Tylko bez całowania! Czyli jak sobie radzić z niektórymi emocjami
  • 2008: Rózga
  • 2008: Kacper z szuflady
  • 2009: Kocha, lubi, szanuje
  • 2010: Horror! Czyli skąd się biorą dzieci?
  • 2010: Romans palce lizać
  • 2010: Gdybym był dziewczynką, gdybym była chłopcem (współautorka: Anna Onichimowska)
  • 2011: Serce i inne podroby
  • 2012: Wielki wybuch, czyli Ka kontra Ka
  • 2012: Zając
  • 2012: Poradnik hodowcy aniołów
  • 2012: Potwór
  • 2012: W moim brzuchu mieszka jakieś zwierzątko
  • 2012: Pestka, drops, cukierek. Liczby Kultury
  • 2012: Wakacje detektywa Pozytywki
  • 2013: Kacper z szuflady
  • 2013: Bodzio i Pulpet
  • 2014: Potworak i inne kosmiczne opowieści
  • 2014: Zaskórniaki i inne dziwadła z krainy portfela (wspólnie z Ryszardem Petru)
  • 2014: Inżynier Ciućma
  • 2015: A ja nie chcę być księżniczką
  • 2015: Listy z piwnicy
  • 2015: 45 puknięć w głowę
  • 2015: Kuba i Buba w szpitalu
  • 2015: Wielka księga uczuć
  • 2017: Wielki powrót detektywa Pozytywki
  • 2019: Bezu-bezu i spółka
  • 2020: Ale kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet

Audiobooki:

  • 2005: Detektyw Pozytywka (czyta Krzysztof Tyniec)
  • 2005: Przygody detektywa Pozytywki (czyta Krzysztof Tyniec)
  • 2006: Powrót detektywa Pozytywki (czyta Krzysztof Tyniec)
  • 2008: Złoto i uszy króla Midasa
  • 2008: Śliczna i mądra, czyli Atena
  • 2008: Głowa meduzy
  • 2008: Kacperiada (czyta Wojciech Chorąży)
  • 2008: Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu

 

Czasopisma i magazyny dla dzieci:

  • „Świerszczyk” (były redaktor naczelny)
  • Ciuchcia
  • „Komiksowo”
  • „Wesołe literki”

    Na pewno niektórzy z Was czytali chociaż jedną z książek tego pisarza. W naszej bibliotece szkolnej jest pięć tytułów książek tego autora. Zachęcam Was do wybrania i przeczytania jednej z powyższych książek. Czytaniu książek towarzyszą emocje. Gdy czytamy to uśmiechamy się, smucimy, myślimy i uczymy się. Takich wrażeń dostarczy Wam lektura książek Grzegorza Kasdepki.

 

 

Małgorzata Kozioł

   

Organizacja zajęć w szkole podstawowej:

  • Od 25 maja 2020 r. uczniowie klas I-III mogą brać udział w zajęciach opiekuńczo–wychowawczych z elementami zajęć dydaktycznych w szkole podstawowej.
  • W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci - nie więcej niż o 2. Przy określaniu liczby uczniów w grupie należy uwzględnić także rodzaj niepełnosprawności uczniów.
  • W miarę możliwości do grupy przyporządkowani są ci sami nauczyciele.
  • Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali.
  • Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli)*.

* Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/pomieszczeń kuchni, jadalni, innych pomieszczeń zbiorowego żywienia, pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higieniczno-sanitarnych, - np. łazienek, ustępów). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów, które się w niej znajdują.

  • W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m (1 uczeń – 1 ławka szkolna).
  • Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce – jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  • Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów
  • Szkoła organizuje zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy wynikają z informacji zebranych od rodziców.
  • Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej z zachowaniem zasady 4 m2 na osobę. W razie potrzeby mogą zostać wykorzystane inne sale dydaktyczne.
  • Nauczyciele i inni pracownicy szkoły powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.
  • Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający uczniów do/ze szkoły mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 m.
  • Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej szkoły lub wyznaczonego obszaru z zachowaniem zasady – jeden rodzic z dzieckiem lub w odstępie 2 m od kolejnego rodzica z dzieckiem, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  • Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  • Uczniowie do szkoły są przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe.
  • Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji nie wolno przyprowadzać ucznia do szkoły.

 

Poniżej link do pełnej treści

Wytyczne GIS, MEN, MZ

Lubisz malować. Interesujesz się twórczością najsłynniejszych malarzy. Te warsztaty są dla Ciebie i możesz w nich uczestniczyć siedząc w domu na kanapie. Powiatowe Centrum Kultury w Strzelcach Opolskich prowadzi na stronie Facebook transmisję on-line takich warsztatów. Dla przedszkolaków polecamy cykl "Kolorowa gąsienica" , natomiast dla uczniów cykl "Wielka sztuka dla małych".


 

Poniżej podaję linki:

KOLOROWA GĄSIENICA

odcinek 1:   https://www.facebook.com/246337438905841/videos/942135442890305

odcinek 2:   https://www.facebook.com/246337438905841/videos/240163097189814

odcinek 3:   https://www.facebook.com/246337438905841/videos/715653762571608

 

WIELKA  SZTUKA  DLA  MAŁYCH

odcinek 1 - Piet Mondrian:   https://www.facebook.com/246337438905841/videos/775154279558274

odcinek 2 - Van Gogh   dzisiaj o 14:00

Chciałabym Was zachęcić do wykonania pracy plastycznej, drzewka wiosennego.


Najpierw obejrzyjcie filmik na You Tube - https://www.youtube.com/watch?v=2FjRnpKuT5k

Potrzebne będą: kartka z bloku, bibuła zielona i różowa pocięta w paski, klej, brązowa kredka.

Młodsze dzieci mogą pokolorować gotowy szkic drzewka. W tym celu należy zapisać w wyszukiwarce wiosenne drzewko - kolorowanka.

Życzę przyjemnie spędzonego czasu.

                                                                               Małgorzata Kozioł

 

"Wesoła nauka z TVP 2" to dwa programy dziennie przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3. Naprawdę warto je oglądać.

"Wesoła nauka. Wielkie dzieła małych rąk" przeznaczony jest głównie dla przedszkolaków, ale i starsze dzieci z niego dużo informacji wyniosą. Zajęcia prowadzi Dorota Dziamska - rzeczoznawca MEN, nauczyciel prowadzący zajęcia, autorka programów przedszkolnych i własnego "Edukacja przez ruch" oraz książek z serii "Origami". Zajęcia odbywają się w tygodniowych blokach tematycznych. dzieci mają możliwość włączenia się w działania osób prowadzących  w swoich domach. Codziennie powstają nowe prace plastyczne. Dzieci uczą się liczyć, rysować,grać. Poznają litery, głoskują, dzielą słowa na sylaby. Śpiewają piosenki w języku angielskim. Dobra zabawa gwarantowana. Program emitowany jest o godz.7.00.

"Wesoła nauka" to prawie godzinny program edukacyjny dla uczniów klas 1-3. Zajęcia odbywają się zgodnie z planem lekcji prezentowanym na początku programu. Dzieci mają zajęcia z dykcji, które prowadzą aktorzy. Lekcje rysunku prowadzone przez blogerów. Przeprowadzane są również bardzo ciekawe doświadczenia przez pracowników m.in.Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Na zajęcia wychowania fizycznego zapraszają sportowcy, trenerzy personalni. Warto oglądać ten program nawet ze starszymi przedszkolakami. Godzina emisji tego programu - 11.40. Polecam gorąco. 

Przekazujemy Państwu informację od Burmistrza Ujazdu Huberta Ibroma.

https://www.facebook.com/burmistrzujazdu/posts/647275252489520

 


 

"Drodzy Rodzice, Nauczyciele i Pracownicy gminnych przedszkoli oraz żłobka,

informuję że na terenie gminy Ujazd przedszkola oraz żłobek nie zostaną otwarte do dnia 24 maja.

Dzisiaj odbyłem rozmowę ze wszystkimi dyrektorami w.w. placówek. Pani przedstawiły informację o ilości dzieci, które byłyby chętne do powrotu. Jest to bardzo znikomy procent. Pojedyncze osoby, które zadeklarowały chęć oddania dziecka do przedszkoli, czy żłobka, jednocześnie uznały, że są w stanie nadal zapewniać swoim pociechom dalszą opiekę. Omówiliśmy również rzecz najistotniejszą - bezpieczeństwo dzieci oraz ich opiekunów. Jesteśmy w czasie wzrostu liczby zachorować na Covid-19. Wytyczne, do których musielibyśmy się zastosować, nie gwarantują pełnego zabezpieczenia przed chorobą. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie innej decyzji. Nie chcemy również narażać naszych dzieci na stres i strach związany z uczęszczaniem do żłobka czy przedszkola, który w tym specyficznym czasie bardziej będzie przypominać salę szpitalną, aniżeli miejsce zabaw i nauki.

jestem w stałym kontakcie z dyrektorami placówek, a za ich pośrednictwem z rodzicami i zapewniam, że nadchodzący czas wykorzystamy do tego, aby jak najlepiej przygotować się do otwarcia tych placówek w czasie, gdy będzie to możliwe lub procedury to nakażą."

Z poważaniem

Hubert Ibrom

Burmistrz Ujazdu