Orły języka angielskiego

W piątek 1grudnia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim konkursie języka angielskiego „Orzeł”. Test składał się z 21 pytań dotyczących słownictwa, gramatyki oraz kultury krajów anglojęzycznych.
Do zmagań zgłosiło się 38 uczestników z klas II –VI ze szkół w Jaryszowie i Sieroniowicach. Wszystkim gratulujemy odwagi i zapału i z niecierpliwością czekamy na wyniki!
Szkolnym organizatorem konkursu była p. Magdalena Małek.


 

W naszych placówkach rozpoczęły się przygotowania do jasełek i świąt. Przedszkolaki z Jaryszowa rozpoczęły odliczanie dni na trzech kalendarzach. Codziennie będziemy odpinać jedna skarpetę, skracać brodę Mikołaja oraz zakreślać dzień na kartce z kalendarza.

 

29 listopada Dawid Sładek uczestniczył w uroczystym wręczeniu nagród w Izbie Rzemieślniczej w Opolu. Dawid zajął II miejsce w konkursie plastycznym "Rzemiosło przyszłością". W tym samym konkursie wyróżnienie otrzymał Filip Nowak. Chłopakom serdecznie gratulujemy i cieszymy się razem z nimi  z ich sukcesu.

 

https://www.facebook.com/photo?fbid=718890483621951&set=pcb.718891156955217

 

Matematyka na dworcu kolejowym to drugie zajęcia realizowane w ramach projektu "Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki". Tym razem zobaczymy, po co cyfry na dworcu kolejowym. Będziemy wykonywali obliczenia zegarowe. Dowiemy się gdzie szukać informacji o połączeniach kolejowych. Swoje zadania wykonali już drugoklasiści z Sieroniowic i trzecia klasa z Jaryszowa. Do końca listopada wykonają je pozostali uczestnicy projektu z klas 1-3.

 

29 i 30 listopada w naszych placówkach odbyły się andrzejki. Rozwiązując różne zadania uczniowie i przedszkolaki poznawały swój przyszły los. Wykorzystaliśmy w tym celu liczne wróżby.Wśród okrzyków radości, śmiechu dowiedzieliśmy się kim będziemy w przyszłości, jakie są nasze zalety i wady, na co mamy uważać w najbliższym czasie, kiedy spełnią się nasze marzenia. Z niecierpliwością oczekujemy na wróżb spełnienie.

 

Przyszli architekci?
Klasa piąta na lekcjach języka angielskiego realizowała projekt: „Mój dom”, w ramach którego uczniowie projektowali poszczególne pomieszczenia. Praca w małych grupkach zaowocowała powstaniem ciekawie urządzonych pokoików, kuchni, ogrodów, garaży i piwnic. Każdy uczestnik dodawał coś od siebie, ale po zestawieniu poszczególnych części okazało się, że powstały spójne projekty całych domów.
Wyposażenie i części domów były podpisane po angielsku, więc można pomyśleć o międzynarodowej karierze młodych architektów…