Uczniowie klas VI biorą  udział w programie"Finansoaktywni", który organizowany jest przez Ministerstwo Finansów. Tegoroczna misja programu brzmi: „Planujemy budżet”!
W ramach programu otrzymaliśmy zestaw edukacyjny, w których znajduje się m.in. scenariusz lekcji, karty pracy dla ucznia, plakat promocyjny, płyta CD z prezentacją oraz animowanym filmem o budżecie oraz drobne gadżety dla uczestników programu. Podczas zajęć omawialiśmy budżet domowy, budżet osobisty (kieszonkowe), budżet państwa. Przygotowaliśmy wspólnie projekt inwestycji, którą chcielibyśmy zrealizować z budżetu obywatelskiego. Wykonaliśmy również prace plastyczne przedstawiające zrealizowany projekt. Obie klasy zaproponowały budowę skateparku. Warto dodać, że tegoroczna edycja Finansoaktywnych objęta jest Honorowym Patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Ze względu na sytuację epidemiczną nie doszło do planowanego spotkania uczniów z przedstawicielem naszej gminy.
 

 

Dnia 21.09.2020r. odbyły się wybory do Samorządu Szkolnego.  Były one poprzedzone kampanią wyborczą. Kandydaci do Samorządu przygotowali bardzo ciekawe i oryginalne plakaty przedstawiające najważniejsze punkty swojego programu.


 

 Po przeliczeniu wszystkich oddanych głosów wyłoniono następujące osoby do Zarządu SU:

Przewodniczący: Alex Wojcik

Zastępca: Nicole Bartodziej

Sekretarz: Paulina Cyris

 

Członkowie:

Kinga Hajduk

Lena Matuszek

Julia Paczuła

Alan Konighaus 

Katarzyna Glinka

Jakub Kalisz

Milena Lipok

Karolina Świerk

Uczniowie klas pierwszych biorą udział w  międzynarodowym projekcie edukacyjnym "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki" . W naszych szkołach będzie on realizowany jako innowacja pedagogiczna. Patronach honorowy sprawują m.in.: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Wydawnictwo MAC.


W roku szkolnym 2020/2021 postacią przewodnią po projekcie stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą.W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku. W ramach każdego z nich uczniowie zapoznają się z wybraną lektura szkolną i wykonują cztery zadania - dwa obowiązkowe i 2 dodatkowe. Każdy uzupełnia też "Lekturnik". Pierwsze zajęcia będą realizowane na przełomie września i października. Chcemy rozbudzić wyobraźnię literacką uczniów i rozwinąć ich aktywność czytelniczą.


 


 


 


 

 

Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności i zabawy, które w tym roku obchodzono 15 września. Jednak uczniowie klas 1-3 w naszych szkołach różne "kropkowe" działania realizowali przez cały tydzień.


Dzieci malowały obrazy na folii bąbelkowej, wykonały papier kolorowy w kolorowe kropki, ramki na zdjęcia. Jednak zanim przystąpiły do tych artystycznych działań poznały historię małej Vashti, którą jest bohaterką książki pt. "Kropka" autorstwa Petera H. Reynolds'a. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków i wydana alfabetem Braille’a. Jej przekaz zainspirował wielu nauczycieli i dzięki temu w 2008 roku powstał “Międzynarodowy Dzień Kropki”. Święto, obecnie, jest obchodzone już w 108 krajach. Jest to czas, gdy uczniowie mogą zaprezentować swoje talenty.

 

Historię Vashti możecie poznać tu:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=rETI9cQxNgQ&feature=emb_logo

 

Jak się macie po powrocie do szkoły? Obostrzenia sanitarne zmieniły naszą rzeczywistość, ale nie pozwólcie, aby popsuły nam dobre humory. Rodzice! Rozmawiajcie z dziećmi o nowych obowiązkach związanych z higieną. Nie straszymy, ale włączmy dziecko we wspólne przygotowania do szkoły. Porozmawiajmy wspólnie o nowych zasadach w czasie pandemii.  Przypominajmy o spakowaniu maseczki, płynu do dezynfekcji oraz o częstym myciu rąk. Zapewniajmy, że zawsze można z wami porozmawiać i zapytać.

Zapraszamy do obejrzenia filmu pt.: „Strach w maseczce" – jednego z pierwszych filmów kampanii edukacyjnej w ramach projektu Opolskie przeciw Covid-19! Zadbaj o bezpieczeństwo dziecka! Rozmawiaj i uśmiechaj się! ;-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=F-XRaMPRUQg

W środę 9 września odbyła się w naszej szkole debata pod hasłem  "Nigdy nie jest za późno na zmianę". Dotyczyła ona kształtowania kompetencji kluczowych.


Ze względu na reżim sanitarny nie mogli w niej wziąć udziału wszyscy uczniowie ani goście. Klasy IV i VI A oraz VI B reprezentowały  trzyosobowe drużyny (Kl. IV: Lena Matuszek, Kinga Hajduk, Mateusz Głowania; kl. VI A: Katarzyna Palus, Iwona Malik, Adam Łapczuk, Alex Wojcik; Kl. VI B: Judyta Nowara, Kamil Stranczik). Miały one do wykonania kilka zadań. W pierwszej kolejności uczestnicy debaty musieli wybrać najciekawsze prace plastyczne zgłoszone do konkursu "Szkoła moich marzeń". Uczniowie wskazali szkołę słodką, kolorową, ukwieconą, nietypową. Uzasadniając swój wybór, mówili o tym, że chcieliby, żeby szkoła była miejscem radosnym, przyjaznym, otwartym i inspirującym.

 

W głównej części debaty prowadząca spotkanie p. Małgorzata Kulesa - dyrektor Gminnego Zarządu Oświaty w Ujeździe - przedstawiła znaczenie kompetencji kluczowych i potrzebę debaty nad tym, co można by zmienić  w szkole, żeby dzieci uczyły się chętniej i odnosiły z tego większy pożytek. Wspomniała również, że podobne debaty są organizowane w całej gminie, a każda szkoła zastanawia się nad innymi obszarami działania. Następnie p. Katarzyna Cichoń omówiła kompetencje, których miała dotyczyć debata w naszej szkole. Są to kompetencje językowe, czyli umiejętność sprawnego posługiwania się językiem ojczystym i językami obcymi oraz kompetencje cyfrowe, czyli zdolność wykorzystania możliwości mediów, internetu i sprzętu komputerowego, laptopów, smartfonów. Uczniowie w małych grupach zastanawiali się jak dana kompetencja jest kształtowana obecnie  i jak można by rozwijać ją w przyszłości. Pomysły były bardzo ciekawe. Pojawiły się propozycje wycieczek zagranicznych, wymiany listów ze szkołami z innych krajów, dni, w których w szkole mówimy danym językiem obcym, festiwale piosenki obcojęzycznej lub gry  i filmy w obcych językach.  W dziedzinie rozwoju kompetencji cyfrowych uczniowie chcieliby lepszego dostępu do programów komputerowych, tabletów zamiast zeszytów,  programowania robotów, tworzenia gier komputerowych i stron internetowych.

Pracę uczniów fotografowała p. Adriana Misztela, która wraz  z prowadzącymi wspomagała działania zespołów.

Całość spotkania podsumowała p. dyrektor Beata Hornung. Mówiła ona o tym, że nie wszystkie marzenia uczniów uda się nam spełnić, ale możemy  wspólnie pracować nad tym, aby nauka w omawianych obszarach była nie tylko miła ale i skuteczna.