Od 8 października trwa Tydzień Kodowania. Nasze placówki włączyły się aktywnie w tą akcję. Podczas zajęć elementy kodowania uatrakcyjniają pracę. Kodują przedszkolaki i "szkolniaki". Kodujemy nie tylko z wykorzystaniem robotów. Uczymy się przez zabawę nowych umiejętności.

 

10 października  odbyły się pierwsze zajęcia w ramach innowacji "Cyfrowa podróż z Avatarem w przedszkolu ". Dzieci robiły sieć, by wyobrazić sobie połączenia Internetu. Obejrzały film edukacyjny na temat bezpieczeństwa w sieci oraz poznały 5 podstawowych zasad poruszania się w Internecie.

 

Z okazji Dnia Drzewa 10.10.22 Maluszki z Sieroniowic utrwalały wiedzę o tym, jak ważne są dla człowieka i zwierząt drzewa. Maluszki złożyły przyrzeczenie, że będą dbać o drzewa i nie będą niszczyć przyrody. Korzystając z pięknej pogody dzieci miały okazję przytulić się do drzewa, by poczuć jego energię.

 

10 października 2022 roku odbywa się Dzień Gier Planszowych. W naszych placówkach też został on zorganizowany.


Już od samego rana  planszówki gościły na stołach podczas zajęć świetlicowych. Również na zajęciach wybrane gry zostały wykorzystane do realizacji zagadnień z podstawy programowej.

 

Trzecioklasiści utrwalali zagadnienie z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej. Wykorzystaliśmy w tym celu grę "Unamino". Były kalambury, układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, klasyfikowanie rzeczowników do poszczególnych grup wyrazowych, układanie zdań z wyrazami z "ó" i "u" i ich zapisywanie na paskach papieru. Przed nami dyktando biegane. W grze matematycznej nagradzane punktami były te same skojarzenia z wyrazem podstawowym.

Uczniowie starszych klas natomiast doskonali się w dokonywaniu obliczeń w pamięci,  kolejności wykonywania działań i utrwalaniu kolejności liczb. Wszyscy byli maksymalnie skupieni, by wykonać swoje zadania. Gry wymagały koncentracji uwagi, sprawnego dokonywania obliczeń, szybkiego spostrzegania i wybrania odpowiedniej strategii. A w co zagraliśmy? Oto spis gier: "Bubbles", "6 bierze", "11 bierze", "Kod Faraona", "Punto", "Pędzace żółwie".

Najmłodsi uczniowie przynieśli swoje ulubione gry. Tłumaczyli zasady swoim współgraczom i świetnie się bawili.

 

W dniach od 3go do 14go października jak co roku w naszej szkole w ramach Szkolnego Koła Wolontariatu zbieramy artykuły potrzebne do życia psom 🐕🐶w schronisku - suchą i mokrą karmę, koce i inne. W ramach podziękowania każdy darczyńca otrzymuje upominek wykonany przez naszych wolontariuszy.❤️❤️🥰👌👍🤗😁


 

7 października obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Na uczniów czekały liczne niespodzianki w postaci zakodowanych zadań, gier. Tak się składa, że w październiku obchodzimy również Code Week. Z tego względu oba święta połączyliśmy.


Trzecioklasiści z Sieroniowic zmagali się z zadaniami, które były zakodowane. W klasie urządziliśmy pokój zagadek. Na początek uczniowie rozwiązywali zadania z treścią, które umieszczone były na 12 stacjach. Następnie kolorowali wskazane pola na kratownicy, by uzyskać jedną z trzech cyfr potrzebną do otwarcia skrzynki. Następne zadanie ukazało się dzieciom po zamalowaniu kartek farbami. Po jego wykonaniu każda grupa zdobyła drugą cyfrę do szyfru. Zadanie trzecie trzeba było odczytać "pod światło". Wymagało znajomości zapisu liczb za pomocą znaków rzymskich. Grupa Amelki, Nel, Franka i Igora jako pierwsza rozwiązała wszystkie zadania i otworzyła ukryty w skrzynce skarb. Czwartoklasiści pracowali dzisiaj z superbohaterami z bajek, których odkodowali na kartach pracy. Następnie rozwiązywali logiczne zadania zapisane w postaci kodów QR. Piątoklasiści poza tabliczką mnożenia utrwalali na dzisiejszej lekcji cechy  podzielności liczb przez 2, 3, 4 i 5. Odczytując iloczyny zapisane w postaci kodów QR uzupełniali odpowiednie pola "Matematycznej gąsienicy". Na zakończenie graliśmy w grę "Cztery w rzędzie". Od tej gry swoją lekcję rozpoczęli uczniowie klasy 6. W ten sposób wykazali się znajomością tabliczki mnożenia. Następnie rozwiązywali zadania z treścią ukryte w kodach QR. Dzisiejsze zajęcia poza utrwaleniem tabliczki mnożenia wymagały od dzieci współpracy.