ŚWIETLICA W CZASIE ZDALNEGO NAUCZANIA CZ.4
- Szczegóły
Kiedy odrobicie już lekcje zapraszam Was do ćwiczeń. Wpiszcie w wyszukiwarce: Lubimy się ruszać! - Ruletka - Wordwall. Następnie kliknijcie w koło - ruletkę i możecie ćwiczyć. Ćwiczcie przynajmniej 10 - 15 minut przed południem i po południu.
https://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-rusza%c4%87
Propozycje na czas wolny dla uczniów starszych : www. grarantanna.pl
BIBLIOTEKA - PROPOZYCJE DLA DZIECI I RODZICÓW.CZ.3.
- Szczegóły
Dzisiejsze propozycje pozostaną w kręgu książki. Maj - to miesiąc książki. Chciałabym Wam przybliżyć sylwetkę pisarza - Grzegorza Kasdepki.
Grzegorz Kasdepke urodził się 04.05.1972 roku w Białymstoku. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Był wieloletnim redaktorem naczelnym magazynu dla dzieci „Świerszczyk”. Współpracuje z wieloma wydawnictwami. Jest laureatem wielu nagród. W 2019 roku Kapituła Orderu Uśmiechu rozpatrując złożony wniosek postanowiła dołączyć go do grona Kawalerów Orderu Uśmiechu.
Napisał wiele książek dla dzieci i młodzieży.
- 1995: Miasteczko misiów
- 2001: Opowiadania dla łobuzów i nie tylko cz. 1. (Książka Roku 2001, wyróżnienie w konkursie Dziecięcy Bestseller Roku 2001, Nagroda Literacka im. Kornela Makuszyńskiego)
- 2002: Co to znaczy... 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń (Nagroda Edukacja XXI w 2003)
- 2003: Niegrzeczniaki
- 2003: Wakacje Potworaka
- 2003: Dziwne przypadki bajkopisarza
- 2004: Irwing Miś Czarodziej
- 2004: Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu (nominacja do Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego 2004, nominacja do nagrody Bestsellerek 2003)
- 2004: Bon czy ton: Savoir-vivre dla dzieci (Nagroda Edukacja XXI w 2004)
- 2004: Przyjaciele (powieść)
- 2004: Najpiękniejsze mity dla dzieci
- 2005: Powrót Bartusia, czyli co to znaczy po raz drugi
- 2005: Niegrzeczniaki
- 2005: Detektyw Pozytywka
- 2006: Nowe kłopoty detektywa Pozytywki
- 2006: Potworak
- 2006: Z piaskownicy w świat
- 2007: Niesforny alfabet
- 2007: Słodki rok Kuby i Buby
- 2007: Warszawa jest OK!
- 2007: Ostrożnie
- 2007: Mam prawo
- 2007: Pamiątki detektywa Pozytywki
- 2007: Wielka księga detektywa Pozytywki
- 2008: Do trzech odlicz! Zabawy matematyczne
- 2008: Tylko bez całowania! Czyli jak sobie radzić z niektórymi emocjami
- 2008: Rózga
- 2008: Kacper z szuflady
- 2009: Kocha, lubi, szanuje
- 2010: Horror! Czyli skąd się biorą dzieci?
- 2010: Romans palce lizać
- 2010: Gdybym był dziewczynką, gdybym była chłopcem (współautorka: Anna Onichimowska)
- 2011: Serce i inne podroby
- 2012: Wielki wybuch, czyli Ka kontra Ka
- 2012: Zając
- 2012: Poradnik hodowcy aniołów
- 2012: Potwór
- 2012: W moim brzuchu mieszka jakieś zwierzątko
- 2012: Pestka, drops, cukierek. Liczby Kultury
- 2012: Wakacje detektywa Pozytywki
- 2013: Kacper z szuflady
- 2013: Bodzio i Pulpet
- 2014: Potworak i inne kosmiczne opowieści
- 2014: Zaskórniaki i inne dziwadła z krainy portfela (wspólnie z Ryszardem Petru)
- 2014: Inżynier Ciućma
- 2015: A ja nie chcę być księżniczką
- 2015: Listy z piwnicy
- 2015: 45 puknięć w głowę
- 2015: Kuba i Buba w szpitalu
- 2015: Wielka księga uczuć
- 2017: Wielki powrót detektywa Pozytywki
- 2019: Bezu-bezu i spółka
- 2020: Ale kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet
Audiobooki:
- 2005: Detektyw Pozytywka (czyta Krzysztof Tyniec)
- 2005: Przygody detektywa Pozytywki (czyta Krzysztof Tyniec)
- 2006: Powrót detektywa Pozytywki (czyta Krzysztof Tyniec)
- 2008: Złoto i uszy króla Midasa
- 2008: Śliczna i mądra, czyli Atena
- 2008: Głowa meduzy
- 2008: Kacperiada (czyta Wojciech Chorąży)
- 2008: Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu
Czasopisma i magazyny dla dzieci:
- „Świerszczyk” (były redaktor naczelny)
- Ciuchcia
- „Komiksowo”
- „Wesołe literki”
Na pewno niektórzy z Was czytali chociaż jedną z książek tego pisarza. W naszej bibliotece szkolnej jest pięć tytułów książek tego autora. Zachęcam Was do wybrania i przeczytania jednej z powyższych książek. Czytaniu książek towarzyszą emocje. Gdy czytamy to uśmiechamy się, smucimy, myślimy i uczymy się. Takich wrażeń dostarczy Wam lektura książek Grzegorza Kasdepki.
Małgorzata Kozioł
WYTYCZNE GIS, MZ I MEN DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH - EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- Szczegóły
Organizacja zajęć w szkole podstawowej:
- Od 25 maja 2020 r. uczniowie klas I-III mogą brać udział w zajęciach opiekuńczo–wychowawczych z elementami zajęć dydaktycznych w szkole podstawowej.
- W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci - nie więcej niż o 2. Przy określaniu liczby uczniów w grupie należy uwzględnić także rodzaj niepełnosprawności uczniów.
- W miarę możliwości do grupy przyporządkowani są ci sami nauczyciele.
- Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali.
- Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli)*.
* Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/pomieszczeń kuchni, jadalni, innych pomieszczeń zbiorowego żywienia, pomocniczych (ciągów komunikacji wewnętrznej, pomieszczeń porządkowych, magazynowych, higieniczno-sanitarnych, - np. łazienek, ustępów). Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów, które się w niej znajdują.
- W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m (1 uczeń – 1 ławka szkolna).
- Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce – jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
- Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów
- Szkoła organizuje zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej. Godziny pracy świetlicy wynikają z informacji zebranych od rodziców.
- Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej z zachowaniem zasady 4 m2 na osobę. W razie potrzeby mogą zostać wykorzystane inne sale dydaktyczne.
- Nauczyciele i inni pracownicy szkoły powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.
- Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający uczniów do/ze szkoły mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 m.
- Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej szkoły lub wyznaczonego obszaru z zachowaniem zasady – jeden rodzic z dzieckiem lub w odstępie 2 m od kolejnego rodzica z dzieckiem, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
- Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
- Uczniowie do szkoły są przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe.
- Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji nie wolno przyprowadzać ucznia do szkoły.
Poniżej link do pełnej treści
WIELKA SZTUKA DLA MAŁYCH - WARSZATY PLASTYCZNE ON-LINE.
- Szczegóły
Lubisz malować. Interesujesz się twórczością najsłynniejszych malarzy. Te warsztaty są dla Ciebie i możesz w nich uczestniczyć siedząc w domu na kanapie. Powiatowe Centrum Kultury w Strzelcach Opolskich prowadzi na stronie Facebook transmisję on-line takich warsztatów. Dla przedszkolaków polecamy cykl "Kolorowa gąsienica" , natomiast dla uczniów cykl "Wielka sztuka dla małych".
Poniżej podaję linki:
KOLOROWA GĄSIENICA
odcinek 1: https://www.facebook.com/246337438905841/videos/942135442890305
odcinek 2: https://www.facebook.com/246337438905841/videos/240163097189814
odcinek 3: https://www.facebook.com/246337438905841/videos/715653762571608
WIELKA SZTUKA DLA MAŁYCH
odcinek 1 - Piet Mondrian: https://www.facebook.com/246337438905841/videos/775154279558274
odcinek 2 - Van Gogh dzisiaj o 14:00
ŚWIETLICA W CZASIE ZDALNEGO NAUCZANIA CZ.3
- Szczegóły
Chciałabym Was zachęcić do wykonania pracy plastycznej, drzewka wiosennego.
Najpierw obejrzyjcie filmik na You Tube - https://www.youtube.com/watch?v=2FjRnpKuT5k
Potrzebne będą: kartka z bloku, bibuła zielona i różowa pocięta w paski, klej, brązowa kredka.
Młodsze dzieci mogą pokolorować gotowy szkic drzewka. W tym celu należy zapisać w wyszukiwarce wiosenne drzewko - kolorowanka.
Życzę przyjemnie spędzonego czasu.
Małgorzata Kozioł
WESOŁA NAUKA Z TVP 2.
- Szczegóły
"Wesoła nauka z TVP 2" to dwa programy dziennie przeznaczone dla przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3. Naprawdę warto je oglądać.
"Wesoła nauka. Wielkie dzieła małych rąk" przeznaczony jest głównie dla przedszkolaków, ale i starsze dzieci z niego dużo informacji wyniosą. Zajęcia prowadzi Dorota Dziamska - rzeczoznawca MEN, nauczyciel prowadzący zajęcia, autorka programów przedszkolnych i własnego "Edukacja przez ruch" oraz książek z serii "Origami". Zajęcia odbywają się w tygodniowych blokach tematycznych. dzieci mają możliwość włączenia się w działania osób prowadzących w swoich domach. Codziennie powstają nowe prace plastyczne. Dzieci uczą się liczyć, rysować,grać. Poznają litery, głoskują, dzielą słowa na sylaby. Śpiewają piosenki w języku angielskim. Dobra zabawa gwarantowana. Program emitowany jest o godz.7.00.
"Wesoła nauka" to prawie godzinny program edukacyjny dla uczniów klas 1-3. Zajęcia odbywają się zgodnie z planem lekcji prezentowanym na początku programu. Dzieci mają zajęcia z dykcji, które prowadzą aktorzy. Lekcje rysunku prowadzone przez blogerów. Przeprowadzane są również bardzo ciekawe doświadczenia przez pracowników m.in.Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Na zajęcia wychowania fizycznego zapraszają sportowcy, trenerzy personalni. Warto oglądać ten program nawet ze starszymi przedszkolakami. Godzina emisji tego programu - 11.40. Polecam gorąco.